dimarts, 27 de maig del 2014

El "Jo" Contemporàni segons Sigmund Freud, coneixement i personalitat.

El concepte del “Jo” Contemporani és fàcilment comparable amb l’estat de la societat actual, una societat com diu el text “compulsiva, maniàtica i mala de satisfer”. Per tant, quan parlem del “Jo”  i de la societat actual, podem parlar de la conducte adolescent, en falta de madures i de comportament.
El Narcisisme, estimació completa cap a un mateix, o també anomenant autoestima, a l’actualitat a l’estima no te la posen els altres sinó que el subjecte s’estima a un mateix, igual que la societat. Igual que l’autoestima, s’atorga individualment els seus drets, l’individu s’agafa les seves pròpies lleis, defesa els seus drets i no accepte les responsabilitats, tal i com especifica Taylor, l’individu resulta la víctima.
Com tot comportament infantil, el “Jo” actual és molt freqüent trobar-nos amb la presència del jo com a única presència de l’individu, només és pensa en un mateix, i admet comportaments que antigament serien representats com a vergonyosos, ara, aquets són exhibició, allò més íntim ara és públic. Pràcticament només és regeix per el gaudiment personal i individual.
La societat actual és troba en el mateix cas que el “Jo”, una societat no acabada de créixer, la qual només elegeix pensar en si mateixa, en el seu goig. Les actituds d’aquesta societat, són similars a la del “Jo” , les intimitats que abans resultaven vergonyoses, ara són públiques.

Per tant, les similituds que envolten el “Jo” i la societat actual són un fet, representada per individus insatisfets.        

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada