dijous, 5 de juny del 2014

Anàlisi Lexicomètric

Quan vaig llegir el projecte final que havíem de realitzar a "Escriptures hipertextuals" em va semblar una projecte una mica estrany i diferent del que estem acostumats, i quan vaig veure les temàtiques en que podíem triar, vaig pensar amb les dues assignatures que havia cursat referent a aquests dos temes: Política o feminisme.
En primer terme pensava que seria molt interessant elegir fer l'anàlisi centrat amb blocs de temàtica política, però a través de les recerques m'han semblat més interessants els blocs feministes. Per aquest fet vaig començar a elegir blocs dels quals per fer la recerca final n'he agafat entre tres i cinc, tots en català:

- http://donesdirectives.wordpress.com/

- feminismeacid.blogspot.com.es

- feministesencausades.wordpress.com

- feministesindignades.blogspot.com.es

- xatebadones.blogspot.com.es

En tots ells, més o menys he trobat el mateix tipus d'informació: sobre els drets i les lleis de les dones, sobre feminitat, dates d'actes per reivindicar el dret del sexe femení... per això he seleccionat cinc "posts" de cada bloc per tal de fer el meu anàlisi lexicomètric i la veritat és que amb la selecció de paraules que he fet i el que ha sortit m'ha sorprès de debò:

Resultats de l'anàlisi


Podem observar amb aquesta taula del rànking de paraules més freqüents com per arribar a la primera paraula significativa de la temàtica no és fins al número 17 amb la paraula "dones", abans d'aquesta paraula tot són articles, connectors... Podem destacar aquesta paraula, que juntament amb el seu femení surten un total de 76 vegades.

Paraules significatives per la temàtica, també és troben entre les 120 paraules més repetides com és: feministes (23 vegades), gènere (19 vegades), violència (13 vegades) i homes (10 vegades). Però m'agradaria destacar que paraules com Crisi (11 vegades),  Dret (10 vegades) o llei (9 vegades) les quals es repeteixen molt, podrien ser de temàtica política, per tant podríem concloure que en molts cops aquests dos temes tenen paraules en comú.

Per finalitzar amb l'anàlisi, he trobat curiós el número 141 del rànking, protagonitzat per la paraula "Facebook", que és repeteix 7 vegades. Crec que a "Escriptures hipertextuals" és interessant destacar la freqüència d'aquesta paraula, ja que en tractar-se de blocs feministes, en molt cops he trobat convocatòries per assemblees, i diversos actes, i és a través de les xarxes socials, el "boca a boca digital" que aquests actes arriben a un número més gros de la societat.

Resumint, crec que a cops és necessari endinsar-te més enllà del que ja és coneix, com és el cas d'aquest programa per poder descobrir fronteres més enllà i curiositats com el ranking de paraules més utilitzades dintre d'una determinada temàtica. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada